وبلاگ کارنو

بایگانی ریلی

شرکت کارنو به عنوان طراح و تولید کننده انواع سیستم های بایگانی ریلی جهت افزایش دانش کاربران گرامی وب سایت شرکت بایگانی کارنو اقدام به تهیه مقاله ای در خصوص بایگانی ریلی نموده است که از نظرتان میگذرد امیدست که با مطالعه این مطلب به شناخت بهتری جهت آشنایی و خرید بایگانی ریلی دست یابید.

بایگانی ریلی چیست؟

بایگانی ریلی به انواع سیستم بایگانی متحرک گویند این نوع از سیستم بایگانی به صورت متحرک تولید می شود و در دو نوع کمد بایگانی ریلی و بایگانی ریلی کشویی طراحی و تولید میگردد.

  • بایگانی ریلی:

هر نوع از کمد بایگانی یا قفسه بایگانی که بر روی ریل به صورت عمود بر محور بایگانی ریلی حرکت میکند و با حذف راهرو های اضافه در قفسه ثابت و با استفاده از یک راهرو مشترک مسیر دسترسی به هر یک از یونیت های بایگانی ریلی را ممکن میسازد. در واقع بایگانی ریلی به ظرفیت بیشتر نگهداری اسناد و کالا در یک فضای یکسان نسبت به سایر قفسه های ثابت بایگانی منجر می شود لفظ بایگانی ریلی به علت خلاصه گویی عباراتی مانند سیستم بایگانی ریلی یا قفسه بایگانی ریلی و کمد ریلی بایگانی و همینطور کمد بایگانی ریلی کشویی و قفسه ریلی ترکیبی یا کمد بایگانی ریلی ترکیبی و.. که همگی حداقل سه سیلاب و یا بیشتر دارند به کار گرفته شده و در واقع خلاصه عامیانه ایست از آنچه که به صورت رسمی به بایگانی ریلی اطلاق میگردد. بایگانی ریلی علاوه بر مزایایی که ذکر شده حسن های دیگری نیز دارد از جمله قابلیت مونتاژ و دمونتاژ کردن یا همان جابجایی کمد بایگانی از مکانی به مکان دیگر با امکان تغییر ابعاد و اضلاع سیستم بایگانی به طوری که اگر مساحت فضای بایگانی شما کمتر و یا بیشتر شود و شما به علل مختلف مجبور به نقل مکان به محیط جدید شوید نیازی نیست که سیستم بایگانی ریلی جدیدی تهیه نمایید و کمد های بایگانی پیشین را بدون استفاده کنید بلکه کل سیستم بایگانی ریلی را مطابق با مساحت جدید فضای بایگانی خود مونتاژ و دمونتاژ خواهید کرد.

همینطور بایگانی ریلی قابلیت تبدیل به کمد بایگانی برقی و الکترونیک و بایگانی اتوماتیک را نیز داراست و شما با تهیه کمد بایگانی ریلی در آینده می توانید قفسه های بایگانی ریلی خود را به قفسه ریلی اتوماتیک یا برقس و الکترونیک تبدیل نمایید.

  • بایگانی ریلی کشویی ترکیبی:

سیستم بایگانی ریلی کشویی نوعی از قفسه ریلی است با این تفاوت نسبت به بایگانی ریلی که در بایگانی کشویی ریل ها در امتداد طول قفسه نصب میشوند و مانند بایگانی ریلی عمود بر طول کمد ها قرار نمی گیرند همینطور بایگانی کشویی ترکیبی از نظر ظرفیت نگهداری دارای محدودیت است و بیشتر از سه ردیف مقابل هم نمی توان بایگانی کشویی نصب نمود بایگانی ریلی کشویی بیشتر برای بخش های کوچک و بایگانی های موقت کاربرد دارد و با کمترین سطح اشغال و امکان استفاده از پرت محیط بازدهی مناسبی برای بخش هایی چون پذیرش و بایگانی های موقت داراست.

قفسه بایگانی کشویی ترکیبی به صورت پازلی کار میکند و قفسه های انتهایی ثابت هستند و ردیف های جلوی آنها هر کدام یک دهانه کمتر دارند که برای دسترسی به پرونده ها مورد کاربرد قرار میگیرد همینطور ریل بایگانی ریلی کشویی بر خلاف کمد بایگانی در بالا و پایین قرار دارد و قفسه از کف و سقف توسط ریل مهار شده و حرکت میکند.

در کل نمونه های زیادی را می توان عنموان کرد که در زیر مجموعه بایگانی ریلی قرار بگیرند ولی در این مطلب ما به آنچه بیشترین تقاضا و کاربرد را دارد پرداحته ایم.

اطلاعات تماس با کارنو

 

 

 

 

تلفن تماس :  1402 48 22 021

 

پست الکترونیک :    info[at]karnoshelves.com

 

آدرس : تهران ، خیابان شریعتی ، نرسیده به خیابان ملک ، شماره 604

 

عضویت خبر نامه